ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТ УКРАЇНИ

 

ПІВДЕННА ЗАЛІЗНИЦЯ

Південна залізниця — забезпечує перевезення пасажирів та вантажів на території Харківської, Полтавської, Сумської та частково у Чернігівській,  Кіровоградській та Луганській областях. Управління залізниці розташоване у місті Харкові. Загальна протяжність колій залізниці складає більше 4 тисяч кілометрів. На півночі залізниця межує з Південно-Східною залізницею - філією ВАТ "РЖД", на півдні - з Донецькою, Придніпровською Одеською залізницями, на заході - з Південно-Західною залізницею; на сході - з Донецькою залізницею. Місцерозташування залізниці відіграє значну роль транзитних перевезень.

До складу залізниці входить чотири дирекції залізничних перевезень: Харківська (ДН-2), Сумська (ДН-3), Полтавська (ДН-4) та Куп'янська (ДН-5). У складі Південної залізниці — 265 роздільних пунктів; 10 локомотивних депо (Харків-"Жовтень", Основа, Полтава, Кременчук, Ромни, Смородине, Лозова, Харків-Сортувальний, Гребінка, Куп'янськ); 5 вагонних депо (Основа, Харків-Сортувальний, Полтава, Кременчук, Куп'янськ); 4 вагонних дільниці; 4 регіональних приміських частини (моторвагонне депо Харків, Полтава, Смородине, Люботин); 15 дистанцій колій; 5 колійних машинних станцій; 4 дистанції захисних лісонасаджень; центр механізації колійних робіт (ЦМКР Полтава); мостобудівний поїзд (МСП-8 Нова Баварія); колійний ремонтно-механічний завод у м. Білопілля; 7 дистанцій електропостачання; 8 дистанцій сигналізації та зв'язку; 8 будівельно-монтажних експлуатаційних управлінь; 2 будівельно-монтажних поїзда; завод залізобетонних конструкцій на ст. Основа; Червоноградський завод металоконструкцій; завод "Буддеталь" у м. Ромни; сміттєперероблювальний комплекс на ст. Люботин; інформаційно-обчислювальний центр (ІОЦ); автобаза (в яку входять 5 автоколон та дільниця з техобслуговування); дитяча залізниця "Мала Південна"; центральний дім науки та техніки (ЦДНТ); спортивний комплекс "Локомотив"; низка медичних закладів та ін. Колектив працівників залізниці налічує близько 50 тис. чоловік.

Локомотивними та моторвагонними депо Південної залізниці експлуатується дуже багато різновидів рухомого складу, серед яких пасажирські тепловози ТЕП70 та ТЕП150 (єдині пасажирські тепловози на УЗ), вантажні тепловози 2ТЕ116, маневрові тепловози ЧМЕ3, ЧМЕ3Т, ЧМЕ3Е, ТГМ23В, ТГК2; електровози ВЛ11, ВЛ118, ВЛ80Т, ВЛ80К, ВЛ82М (єдині двосистемні електровози на УЗ), ЧС2, ЧС7; дизель-поїзди ДР1А; електропоїзди ЕР2, ЕР2Р (єдині на УЗ з цієї серії), ЕР2Т, ЕР9М, ЕР9П, ЕПЛ9Т, Škoda серії 225 (перші та єдині двоповерхові та двосистемні електропоїзди на УЗ); автомотриси АС1А, АЧ0 та АЧ2; рейкові автобуси 620М.

Найбільші станції на залізниці: Харків-Пасажирський (є найбільшою пасажирською станцією на Укрзалізниці за колійним розвитком та унікальністю розв'язок), Основа, Харків-Сортувальний, Куп'янськ-Сортувальний, Полтава-Південна, Гребінка та Кременчук. Диспетчерське керівництво рухом поїздів об'єднане в Дорожній центр управління по перевезенню пасажирів та вантажів (ДЦУ), яке налічує 17 диспетчерських кіл. Через залізницю проходять важливі транспортні коридори прямування вантажів з Росії на Донбас (Тополі - Куп'янськ - Тропа) та до портів Чорного моря (Тополі - Куп'янськ - Основа - Полтава - Кременчук), а також пасажирські коридори з Росії до Криму та Кавказу (Козача Лопань - Харків-Пасажирський - Лозова та Козача-Лопань - Харків-Пасажирський - Букине), пасажирські транспортні коридори зі швидкісним рухом (Харків - Полтава - Гребінка і Лозова - Полтава - Гребінка). Основна вагома частина вантажної роботи розташована на станція Полтавської та Харківської дирекцій залізничних перевезень.

 

____________________________________________________________________________________________________

© Черепков Д. В. aka Dmitro_UZ
  15.11.2012 р.


 

Хостинг от uCoz